Eindelijk: verslag van mijn bezoek en verjaardag! - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Laura Voorde - WaarBenJij.nu Eindelijk: verslag van mijn bezoek en verjaardag! - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Laura Voorde - WaarBenJij.nu

Eindelijk: verslag van mijn bezoek en verjaardag!

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Claremont

Hoi allemaal,

Ja, mijn 2e verslag voor vandaag Het moet idd niet gekker worden!
Er was al een aantal keer naar gevraagd dus hierbij nog even een verslag van het bezoek van mijn ouders en Kim en Rianne een tijdje terug..

Mijn ouders kwamen aan op maandagavond 5 november. Ze hadden zelf vanuit Nederland een huurauto geregeld die ze bij het vliegveld konden ophalen. Aangezien ze savond aankwamen, zee en lange vlucht hadden gehad, ik zelf geen auto heb en ze meteen door moesten naar hun guest house, was het in eerste instantie niet noodzakelijk dat ik ze op zou halen van het vliegveld. Ze zouden meteen gaan slapen en dan zouden we de volgende ochtend samen meteen iets leuks gaan doen. Aangezien je in Kaapstad wel echt een navigatie nodig hebt en ze deze van mijn vriendinnetje Britt tijdens hun vakantie mochten lenen heb ik toch besloten naar het vliegveld te gaan zodat ze meteen met navigatie naar hun guest house konden rijden. (Je kunt wel een routebeschrijving uitprinten, maar rijdt hier gauw fout omdat alles voor je gevoel heel raar is ivm het links rijden. Als je dan verkeerd rijdt en je hebt geen navigatie...)
Toen ik die ochtend op mijn Facebook iets poste als: “Nog een paar uurtjes stage en dan vanavond mijn ouders van het vliegveld halen” reageerde een andere Nederlandse stagaire Stan. We kwamen erachter dat zijn ouders in hetzelfde vliegtuig zaten! Heel fijn was dat ik met hem mee kon rijden naar het vliegveld. Hoefde ik geen taxi te nemen en hoefde ik ook niet alleen daar te wachten.
Het vliegtuig landde precies op de tijd als verwacht. Nadat je uit het vliegtuig stapt, loop je door een soort brug met glazen wanden. Hierdoor kon ik dus al mooi kijken of ik ze zag lopen. En jahoor ze liepen erbij en zij zagen mij ook. Na heel enthousiast naar elkaar gezwaaid te hebben liepen ze door.
Een tijdje daarna kwamen ze met koffers en al naar buiten. Meer ga ik over deze avond niet vertellen, want dan wordt het wel heel gedetailleerd. Het was in ieder geval wel fijn om ze weer te zien!

Dinsdag tot en met zondag zijn ze in Kaapstad geweest en die maandag daarna vertrokken ze op de Graden route voor twee weken. We hebben in die kleine week in Kaapstad veel dingen gedaan.

We zijn uiteraard bij de eerste beste heldere dag de tafelberg op gegaan. Wel met de kabelbaan ;). We zijn een dag naar Cape Point geweest (het een na zuidelijkste punt waar de twee oceanen bij elkaar komen en veel schepen zijn vergaan) en Kaap de Goede Hoop. Op weg naar Cape Point zijn we naar Boulders beach geweest. Hier zijn heel veel Afrikaanse Pignuins. Daarnaast hebben zijn we met de auto nog een aantal keer onderweg gestopt. Het is een groot gedeelte langs de kust en op een gegeven moment dachten we iets in het water te zien waar ook veel mensen langs de kant stonden. Het bleek een walvis in gevecht met een haai te zijn. Je zag wat vinnen uit en op het water slaan en de haai heen en weer springen. Iets verder richting Cape Point kwamen we een groepje Bavianen tegen. Midden op de weg! Hier uiteraard ook weer even gestopt en wat foto’s genomen.

We hebben ook een dag en sightseeing bus genomen. Deze bus stopt bij verschillende bezienswaardigheden en kun je de hele dag gebruiken. Iedere 20 minuten vertrekt een bus bij iedere stop. Tijdens het rijden kun je met behulp van oortjes luisteren naar een computer die je in het Nederlands iets over de omgeving en bezienswaardigheid vertelt. De grootste reden dat we deze bus hadden genomen, is omdat deze ook naar een wijngebied met aantal wijnhuizen reed. Zo konden we alledrie een wijnproeverij doen zonder dat iemand hoefde te bobben, maar eigenlijk was de hele tour best leuk. We zijn uitgestapt bij Kirstenbosch, dit is een hele grote botanische tuin en daarna bij wijngebied Constantia. We zijn naar het wijnhuis ‘Groot Constantia’ geweest. Dit is de grootste van Kaapstad. Hier hebben we een proeverij gedaan. Je mocht een voor een allemaal 5 wijnen uitzoeken om te “proeven”. Hierbij kreeg je wat water en crackers om de smaak steeds weer te neutraliseren. Wel leuk was dat een aantal van deze wijnen ook bij de Gall&Gall te koop zijn. Na 5 wijnen zonder lunch begon de wijn er al een beetje in te slaan (vooral bij moeders, die moest erbij gaan zitten haha, sorry mam!) en het leuke was dat de man die onze wijnen inschonk ons wel aardig vond en ons nog 2 of 3 (weet het niet meer precies) extra wijnen gaf om te proeven. Hierna zijn we buiten op het terras van het wijnhuis nog maar even lekker gaan lunchen (zonder wijn!). Hier zaten we zo lekker dat we de laatste bus terug hebben gepakt en de rest dus alleen hebben gezien vanuit de bus met gesproken begeleiding.

We hebben een dag tussendoor gerelaxed aan het strand van Camps bay.
Een andere dag heb ik ze ook mijn flat, mijn stage en mijn oude huis laten zien. Op zaterdag zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest. Dit is een grote markt, gedeeltelijk overdekt met allemaal kraampjes eten, drinken en souveniers. Alle nationaliteiten qua eten en drinken komen aan bod en overal gaan mensen zitten en raken met elkaar aan de praat. Mijn ouders raakten aan de praat met een Belgisch echtpaar dat hier een tweede (miljoenen)huis heeft laten bouwen. Ze vertelden zo enthousisat dat we ook langs dat strand waar zij een huis hadden een keer zijn langs gereden. Sunset beach heette dit en daarvoor zijn we ook even bij Bloubergstrand geweest.

Zondag 11 november kwam mijn zus aan samen met een vriendinnetje van haar, Rianne. Dit was tevens de 35e trouwdag van mijn ouders. Als verassing en cadeau had ik namens mijn zus en mij via Britt (een vriendinntje) bij haar mooie 5 sterren stagehotel in Camps bay een high tea geregeld. We hadden het zo gespeeld alsof we mijn zus en Rianne moesten ophalen van het vliegveld omdat ze het rijden links toch wel eng vonden alleen. Dit was alleen maar een verhaal zodat ze niks anders zouden plannen die middag. Ik belde ze die ochtend op om te feliciteren en daarna zei ik dat ze niet naar het vliegveld moesten, maar om 14:00u bij de 12 Apostle Hotel moesten zijn. Britt zou ze daar opwachten en meer vertellen. Ze had een mooi tafeltje met uitzicht op zee voor ze en een glas champagne klaar staan. Als ik mijn ouders moet geloven was het ontzettend veel en lekker eten. Zoveel dat mijn vader er de hele dag van vol heeft gezeten! Haha.
Ik bleef thuis zodat ik mijn zus en Rianne kon ontvangen. Ze vertrokken de volgende dag ook op Garden Route samen en zouden die nacht bij mij slapen. Uiteraard moest ik dan thuis zijn om de deur voor ze open te doen. Toen ze aankwamen hebben ze snel iets gegeten en zich opgefrist en zijn we ook naar de 12 Apostle Hotel gereden om ze te zien, te feliciteren en ook het hotel te bekijken.
Sommige van jullie weten het misschien wel, maar ik heb zelf ook gesolliciteerd voor de stage van Britt. Er waren 4 sollicitaties geweest en Britt is daarvan uitgekozen. Het is echt een van de mooiste hotels van Kaapstad, dus ik was daar ook heel benieuwd naar.
Voor de avond hadden mijn ouders weken ervoor al aangegeven dat ze graag met zn allen uit eten wilden voor hun trouwdag in een leuk restaurant. Ik heb ze toen een paar opties voorgesteld en uiteindelijk gereserveerd bij Beluga. Hier hebben we allemaal lekker sushi gegeten met een paa wijntjes en een desert. (Mijn vader zat nog steeds eigenlijk vol van de high tea, dus heeft maar heel weinig gegeten).

De volgende dag, maandag 12 november vertrokken zowel mijn ouders als Kim en Rianne op de Garden Route, maar ieder hun eigen route. Ik begon weer met stage na 4 dagen vrij te hebben gekregen.
Mijn ouders kwamen 22 november terug van de Garden Route voor 1 nacht in Kaapstad. Deze nacht hebben ze in mijn stagebedrijf The Vineyard Hotel geslapen. Dit was inclusief ontbijt, dus de volgende dag na het ontbijt en uitchecken zijn ze naar mij gekomen om de koffers te droppen aangezien ik dichtbij het hotel woon. Dit was tevens de dag van hun vertrek, alleen was dit pas savonds dus hadden we nog de hele dag om iets te doen samen. Mijn zus kwam die middag terug van de Garden Route en we hadden afgesproken bij Rhodes Memorial. Dit is op 5min bij mij vandaan en hier is een tea room waar je kunt ontbijten, lunchen en koffie/thee drinken. Aangezien dit vrij hoog gelegen is, heb je hier vanaf het terras mooi uitzicht over een deel van Kaapstad. Savonds hebben we weer even met zijn 5en ook bij mij in de buurt gegeten en daarna zat het er voor mijn ouders alweer op.

De volgende dag was ik jarig. Ja, het was jammer dat mijn ouders dan net in het vliegtuig terug zaten, maar dat was nou eenmaal niet anders ivm het werk van mijn moeder. Ik had bij aankomst veel cadeautjes van ze gehad, ook zelfs van sommige familieleden (bedankt!!!) en voor sinterklaas en kerst. Mijn zus en Rianne waren er natuurlijk wel bij.
Mijn verjaardag was op een zaterdag, dus de ochtend zijn we weer naar de Old Biscuit Mill geweest, zodat Kim en Rianne deze ook konden zien. Diezelfde ochtend hadden mijn huisgenoten de hele kamer versierd met slingers en ballonnen en gingen ze voor me zingen. Aangezien ik voor de meeste een paar jaar ouder ben dan zij, noemen ze me hier wel eens “oma”, helemaal nu ik 24 werd. Dat is toch wel echt heel oud! Haha. Vooral Pascal, een van mijn huisgenoten vind het altijd leuk om hier opmerkingen over te maken. Ik was dan ook niet heel verrast toen er een slinger hing met: Happy 50th anniversary! Ik wist meteen wie die had gekocht en kon er wel om lachen. Uiteraard hing deze op de muur waar tegenaan loopt bij binnekomst. Jammer voor hem alleen was dat het niemand opviel, dus verplaatste die hem later op de avond naar de woonkamer.
Na de Old Biscuit Mill ben ik met mijn zus wat inkopen voor die avond gaan doen, heb ik nog wat opgeruimd en zijn we samen nog even naar Cavendisch Square geweest. Dit is het winkelcentrum waar ik tegenover woon. Hier hebben we nog even een taartje voor mijn verjaardag gegeten. Rianne voelde zich niet zo goed, dus die bleef thuis in de hoop dat ze zich dan savonds op mijn feestje beter zou voelen.
Aan het einde van de middag begonnen we met douchen, omkleden en klaarmaken voor “HET FEEST” en hadden we ondertussen pizza besteld, omdat voor uit eten geen tijd meer was. Vanaf 20:00 had ik iedereen uitgenodigd. Ik denk dat we uiteindelijk met een man of 20-25 waren en gingen rond een uur of 00:30 naar club TigerTiger bij ons om de hoek. Natuurlijk hadden we thuis allemaal al genoeg gedronken, maar TigerTiger staat bekend om ‘de game’. Dit is bij een shotjesbar achterin de club. Je besteld hoeveel shotjes je wilt, betaald en drukt vervolgens op de knop van de game. Deze knop is verbonden aan allemaal lichtgevende borden met merken van bepaalde shots. Eerst knipperen ze om de beurt en waar hij dan stopt, die shots krijg je. Dit spel was weer favoriet deze avond en dit in combinatie met wat drankjes vooraf zorgden voor een overgetelijke, hilarische avond. Alhoewel, sommige zijn nog steeds dingen vergeten.. (anderen willen dingen vergeten). Om maar even een van de vele voorbeelden te geven: Dirk (mijn andere huisgenoot) probeerde bijvoorbeeld mijn zus van een kruk op te tillen. Dit lukte alleen niet zo goed meer, waardoor mn zus met kruk en al achterover op de grond viel. Benen in de lucht en een jurkje aan. Charmant ja.... haha. Zo zijn er nog meer van deze gevallen. Toch allemaal bedankt voor het bijdragen aan een leuke verjaardag voor mij!
Wat ik trouwens vergeet is dat ik de avond ervoor om 00:00 met Kim en Riannen naar Signall Hill zijn gereden voor een mooi uitzicht bovenop de berg vanuit de auto met alle lampjes van de stad voor mijn verjaardag.

Kim en Rianne zijn nog een aantal dagen in kaapstad gebleven. Ze sliepen die dagen bij mij. Ik moest gewoon naar stage,maar kreeg onverwachts toch nog een paar dagen vrij om met ze door te brengen. Ze zijn zelf een keer een dag de tafelberg wezen beklimmen en een dag naar Cape Point geweest en we hebben samen nog wat dingen gedaan. Toen kwam ook aan hun vakantie een einde en zat mijn bezoek erop..

Pfoe, nou ik ben blij dat ik dit ook eindelijk weer beschreven heb.. Is natuurlijk al een tijd geleden en was vaak naar gevraagd, maar zoals jullie zien is het nogal veel.

Nu ga ik echt nog aan mijn stageverslag haha.

Liefs, Laura.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Mijn 3e jaars stage van mijn opleiding Facility Mangement Event&Leisure ga ik lopen bij het Vineyard Hotel & Spa in Kaapstad! Ik vertrek 20 augustus 2012 en ga 10 februari weer terug. In deze periode zal ik zo nu en dan hier een bericht en foto's posten.

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 6444
Totaal aantal bezoekers 12225

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 10 Februari 2013

Mijn tweede Buitenlandse stage

Landen bezocht: